Persbericht: Ellis de Haan in directie SUREbusiness

Met ingang van 1 januari 2022 bestaat de directie van SUREbusiness uit oprichter Levent Türkmen, Bart Böing en Ellis de Haan. Ellis is al vier jaar verbonden aan SUREbusiness en geeft leiding aan het uit 20 mensen bestaande applicatiebeheer- en ontwikkelteam. Binnen de directie vervult Ellis de functie van directeur IT.

IT vraagt al 1/3 van personeelscapaciteit

Op dit moment telt SUREbusiness 60 werknemers. Een derde daarvan is direct werkzaam ten behoeve van de digitale infrastructuur van de organisatie. SUREbusiness ontwikkelt zich als een snelgroeiend verzekeringstechbedrijf dat zich toelegt op het verlenen van service op het gebied van zakelijke schadeverzekeringen aan inmiddels 650 financieel advieskantoren die dagelijks gebruik maken van het in eigen beheer ontwikkelde platform SUREnet.

Belang IT-zal verder groeien

“We zien”, aldus Ellis de Haan, “dat steeds meer financieel advieskantoren aandacht gaan geven aan zakelijke schadeverzekeringen. Recent heeft de AFM nog een mooi overzicht gepubliceerd waaruit blijkt dat van de ongeveer 6.000 houders van een Wft vergunning adviseren/bemiddelen globaal 85% bestaat uit kantoren van 5 of minder 5 fte. Dit type kantoor bestaat vaak uit mensen met een goede vaktechnische kennis en uitstekende relationele capaciteiten, maar uiteraard hebben deze kantoren onvoldoende capaciteit om zelfstandig de eigen IT-omgeving te optimaliseren. Zelfs voor grotere kantoren is het vaak al een te grote investering om een eigen IT-omgeving te realiseren.


Met name binnen het gebied van zakelijke schadeverzekeringen wordt IT belangrijker. We zien dat aanbieders in hun acceptatiebeleid nadrukkelijker keuzes maken en daarbij het aantal productvariaties terugbrengen. Voor het intermediair betekent dit dat ze voor bepaalde risico’s contact moeten hebben met een steeds groter aantal aanbieders om voor hun relaties een passende verzekering te kunnen afsluiten. Advieskantoren kunnen gewoonweg geen rechtstreekse agentschappen hebben met álle risicodragers. Daar kunnen wij een meerwaarde vervullen. Belangrijk is dan wel dat we op geautomatiseerde wijze adviseurs kunnen laten zien welke risicodragers tegen welke condities en premies welke risico’s accepteren.”

Efficiency zal omhoog moeten

Ellis de Haan: “Terwijl we zien dat de zakelijke risico’s over het algemeen de neiging hebben complexer te worden en het acceptatiebeleid van verzekeraars scherper wordt, mede door het gebruik van data voor de risicoanalyse, is er voor kantoren een permanente druk om de bedrijfsvoering efficiënter te maken. Gemiddeld behalen financieel advieskantoren ‘normale’ rendementen die ook nodig zijn voor de ontwikkeling en continuïteit van het kantoor, maar het zijn geen rendementen waar heel veel extra ruimte inzit. Dat betekent voor elke ondernemer de noodzaak permanent te kijken naar de efficiency van de eigen organisatie. IT zal daarin een steeds belangrijkere functie gaan vervullen. Als SUREbusiness zien we daarmee onze rol als dienstverlener op het gebied van IT voor de met ons samenwerkende kantoren alleen maar groeien”.

Inloggen SUREnet Inloggen
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.